- 26.07.2024 11:03:00
- В
- 146
Міф № 1. Малий запас ходу
Дійсно, багато електромобілів перших поколінь ледь проїжджали 150‑200 км, а в холодну пору року — мало не вдвічі менше. Однак на сьогодні ситуація змінилась. Навіть недорогі сучасні електромобілі з легкістю проїжджають по 250‑300 км, а преміальні можуть похвалитися запасом ходу 700-800 км. Такого запасу ходу багатьом користувачам вистачить на робочий тиждень, а отже заряджати електрокар доведеться не частіше, ніж раз на 5‑7 днів.
Міф № 2. Висока вартість електрокарів
Існує думка, що електрокари надто дорогі. Що це — якийсь новий преміум, який по кишені тільки багатим послідовникам Ілона Маска
.Однак це не так. Новітні електромобілі з вражаючими характеристиками і набором актуальних технологій мають цілком характерні для свого класу цінники, які можуть бути дешевші, ніж бензинові аналоги.
Міф № 3. Висока вартість обслуговування
Власники авто з ДВЗ звикли до регулярного і, зізнатися чесно, недешевого обслуговування своїх авто. Кожні 10‑15 тис. км пробігу власнику потрібно пригнати автомобіль із ДВЗ на планове технічне обслуговування. І список сервісних робіт може бути досить довгим. Мастило, фільтри, безліч різних ременів, роликів, та інших деталей, які зношуються і потребують регулярної заміни. Не кажучи вже про значні пробіги, на яких з ладу починають позапланово виходити такі вузли, як стартер, генератор, паливний насос, каталізатори тощо.
Електромобілі у принципі містять у рази менше конструктивних вузлів, ніж авто з ДВЗ. Регулярне сервісне обслуговування електромобілів потребує значно менше зусиль і витрат.
Міф № 4. Сумнівна безпека електрокарів
Ще однією страшилкою щодо електрокарів є випадки, коли батареї вибухають. Нещодавні дослідження також показують, що з цим міфом час прощатися. За статистикою, ймовірність загоряння батареї в електромобілі становить не більше ніж 1 до 200.000, тоді як ризик загоряння бензину в звичайному авто в аварійній ситуації — 1 випадок на 40.000.
Наступна «страшилка» — ризик ураження електричним струмом. Дійсно, електромобілі оснащені високовольтними компонентами, які можуть становити небезпеку удару електричним струмом у разі неправильного поводження та обслуговування. Однак у конструкції електромобілів передбачені ізоляція та заходи безпеки, щоб звести цей ризик до мінімуму.
Міф № 5. Короткий життєвий цикл батареї
Деякі споживачі схильні переносити свій негативний досвід використання смартфонів, планшетів і ноутбуків на електромобілі. Електричні батареї дійсно схильні з часом втрачати частину свого ресурсу. Це — наслідок природного зносу хімічних елементів, з яких складається батарея. Також важливим фактором довголіття батареї є стиль експлуатації. Користувачам не рекомендується часто доводити батареї до повного розряду або, навпаки, надто зловживати зарядкою до 100 %. Усе це повною мірою стосується і батарей в електромобілях. Однак ці батареї мають більшу ємність, ніж батареї смартфонів, тому їхнє зношування займає значно більше часу. До того ж у переважній більшості випадків батарея залишається «в доброму здоров'ї» і після закінчення гарантійного терміну. І поступове скорочення її ресурсу на 10‑15 % з роками настільки несуттєво позначається на запасі ходу і на часі зарядки електромобіля, що більшість користувачів цього зносу просто не помітять.