• 465

Яке мастило обрати на зимовий період?

Досвідчені автовласники знають, що від якості мастила і його характеристик залежить стабільний і легкий запуск двигуна з настанням холодів.

Тому сьогодні ми поговоримо про таке:

  • в’язкісна класифікація мастил;
  • умови для заміни мастила.

Вперше ступінь в'язкості мастила була визначена фахівцями Американської асоціації автомобільних інженерів (SAE). Саме ця абревіатура вказується на упаковці мастила. Далі йдуть цифри: 0W-40, 5W-30, 5W-40 і т.д, в яких:

1-ша цифра 0W, 5W, 10W… (W – winter – зима) регламентує в'язкість мастила при низьких температурах;

2-га цифра 20, 30, 40… регламентує в'язкість при робочих температурах.

Сучасний ринок широко представлений всесезонними мастилами для цілорічного застосування.

Однак значеня зимового індексу в’язкості обмежує можливість застосування мастила при мінусових температурах:

    0W… - найменш в’язке мастило, тому при сильних морозах зберігає свої властивості і добре прокачується в системі ( до -35);

    5W… - добре працює до -30;

    10W… - рекомендується для помірної зими, до -25;

    15W… - може використовуватись до -15.

Умови для заміни мастила перед зимою:

  • в авто було залито мастило в високим індексом в’язкості. Якщо таке мастило добре поводило себе влітку, то зимою, з настання морозів, може загущуватись і погано прокачується, та не забезпечує достатнього змащення в холодному двигуні. Якщо навіть виробник допускає використання декількох варіантів в’язкості мастила, та в зимовий період краще використовувати з нижчим індексом.
  • інтервал заміни добігає кінця. До моменту заміни залишилось кілька тисяч км? Не варто чекати весни. Мастило з часом окислюється, в ньому з’являється осад. Що призводить до додаткового загущення. А це, як вже відомо, небезпечно в зимовий період.

Як перевірити стан мастила в двигуні зимою?

Для цього буде достатньо витягнути щуп, перед холодним запуском ДВЗ, і подивитись в якому стані знаходиться мастило, з якою швидкістю воно збирається в краплю на кінці щупа і т.п. Якщо видно, що мастило надто густе, тоді очевидна необхідність його заміни. Також звертаємо Вашу увагу, що перевірка рівня мастила зимою проводиться не в звичний спосіб (після стоянки), а після попереднього прогріву двигуна до робочих температур.

Варто пам’ятати, що надто рідке мастило не забезпечує необхідного захисту двигуна та ущільнюючих деталей від пошкоджень. Тому керуйтесь інструкцією до авто та вчасно замінюйте мастило.

© Copyright 2020 Підприємство "Логос-Еко" у формі ТзОВ. Всі права захищені.
On-line запис
On-line запис